Politica de retur
Politica de retur
Conform ordonanței de urgență nr. 34/2014, consumatorul are dreptul de retragere din contract și să returneze produsul comandat, în termen de 14 zile calendaristice de la primirea coletului de către curier, fără penalități și fără invocarea vreunui motiv. Singurele costuri care revin în sarcina consumatorului sunt cheltuielile directe de returnare a produselor, respectiv taxele de transport.
Excepție constituie următoarele situații:
• Ați primit un alt produs decât cel comandat;
• Produsul este returnat ca urmare a neconformității produsului achiziționat sau a existenței unui viciu ascuns sau de fabricație, respectiv a unei deficiențe calitative a produsului livrat care nu a fost și nu putea fi cunoscută de consumator prin mijloacele obișnuite de verificare;
• Produsul primit nu corespunde întocmai cu specificațiile de pe site.
În toate cele 3 cazuri de mai sus, Runa Gems SRL va restitui suma achitată de dvs. pentru respectivul produs, rambursând inclusiv taxa de transport achitată pentru livrarea produsului neconform dacă consumatorul nu a beneficiat de transport gratuit, plus taxa de transport achitată pentru realizarea returului.
Fiecare caz va fi tratat individual și se va acționa în consecință.
Cazuri în care refuzăm returul:
• Produsul nu a fost achiziționat din magazinul nostru online - runagems.ro
• Notificarea de returnare are data de expediere care depășește perioada de 14 zile calendaristice de la data predării către consumator a coletului de către curier.
• Produsul de returnat nu este așa cum a fost primit: în ambalajul original (săculeț, cutiuță, pungă), a fost purtat (mai mult decât să fi fost probat) și prezintă urme de uzură, murdărie, pete (deodorant, fond de ten etc), mirosuri (inclusiv de parfum), este rupt sau deteriorat în orice mod.
• Conform Ordonanței nr. 34/2014, art. 16/pct. a) c) f), produsele personalizate executate după specificațiile consumatorului sau a unor produse distinct personalizate, precum și a acelora care, prin natura lor, nu pot fi returnate sau care se pot degrada ori deteriora rapid, nu pot fi returnate.
Notă:
Conform Ordonanței privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță cu modificările și completările ulterioare, politica de renunțare la cumpărare și returnarea produselor nu se aplică în cazul persoanelor juridice (asociații, organizații, societăți comerciale, persoanele care sunt înregistrate în baza unui cod fiscal).
În cazul în care produsele returnate nu sunt în aceeași stare în care au fost primite, suntem îndreptățiți să diminuăm suma de rambursat cu valoarea cheltuielilor de aducere la conformitate. În situația în care neconformitatea nu poate fi eliminată cu ușurință, ne rezervăm dreptul de a refuza returnarea produsului deteriorat. În acest caz, produsul dvs. va fi înapoiat, urmând ca toate taxele aferente expediției (tur și retur) să fie achitate de consumator la livrarea coletului înapoiat.
De asemenea, orice cadou primit în colet se va returna în cazul unui eventual retur. În caz contrar, contravaloarea acestuia va fi reținută din suma ce urmează a fi restituită.
În cazul returului cu solicitare de înlocuire cu un alt produs diferit, costul transportului coletului tur-retur va fi suportat de către consumator.
Dacă ați decis să returnați un produs, este necesar să ne comunicați intenția de returnare în termen de maxim 14 zile calendaristice de la data livrării produsului comandat prin contact la adresa de email contact@runagems.ro și să menționați numărul comenzii pentru care doriți să faceți retur și contul IBAN, banca și numele complet al titularului de cont, în vederea restituirii contravalorii produselor returnate. Runa Gems SRL nu se face răspunzătoare de transmiterea eronată sau incompletă a datelor pentru efectuarea plății produselor returnate.
Ne păstrăm dreptul de a refuza orice colet de retur și orice rambursare a contravalorii produselor returnate dacă nu am fost anunțați de intenția de returnare sau dacă coletele ajung la noi cu taxa de transport ramburs.
După trimiterea notificării de retragere, vă rugăm să ambalați produsul, în așa fel încât acesta să fie protejat pe întreaga perioadă a transportului.
În termen de 24-48 de ore lucrătoare de la înregistrarea cererii de retur, veți fi contactat prin e-mail sau telefonic de un reprezentant al Runa Gems SRL, pentru a solicita, dacă va fi necesar, informații suplimentare sau pentru a confirma înregistrarea cererii de retur și a comenzii de ridicare a acesteia, de la adresa dvs.
După preluarea informațiilor, vom realiza AWB-ul și îl vom trimite pe adresa dvs. de email. În termen de max. 2 zile lucrătoare se va prezenta curierul trimis de noi pentru a ridica coletul de la adresa indicată de dvs.
După recepționarea și verificarea produselor trimise retur, respectiv aprobarea solicitării de retur, restituirea contravalorii produselor plătite de consumator se va realiza prin transfer bancar, în maxim 14 zile lucrătoare în contul bancar indicat de consumator.